Skip to main content

Final Destination 5 (2011)

Image taken here

Starring: Nicholas D'Agosto, Emma Bell, Miles Fisher

Similar to the previous installments (which I've never missed any), it's about a guy who has premonition to death and trying to escape and survive.
All sickening and scary blood and flesh scenes still maintain, but as for storyline, I'd say it's only so-so. Somehow, part 1 and part 2 are still my favourite! (May be because of the actors and actress)

I did have a hard time watching all the shocking blood scenes in the cinema, LOL. But still I pretty enjoy that moment :P

Personal rating: 3.5/5

Note: Not suitable for children, pregnant women and the faint-hearted

Comments

  1. Friend downloaded for me into my pen drive cant remember the which Part #. Its about an airplane explosion just after take off. Presume the plot would be just the same death is slowly and surely getting those 'survivors' who are supposed to be dead.

    ReplyDelete
  2. Yeah i have collection of DVD for part 1-4 now on hand - strange "creature" we're sometimes to crave for blood & gory scenes?? LOL

    I guess the adrenalin rush are that element / vitamin needed sometimes to get that "kick" in life

    ReplyDelete
  3. My son told me not to watch.. same old story line wor.. anyway, i think i have watched the original one only.. the other parts all i missed..

    ReplyDelete
  4. Hi Hayley, I am never the one to enjoy these gory movies, ha ha.
    I have been frightened enough old days.
    You have fun and keep well.
    Lee.

    ReplyDelete
  5. Eeeekkkkkk...... Dun like..so scary!

    ReplyDelete
  6. hmmm, i don't think i will go watch this lah.. already the 5th sequel and i don't think there's anything new already lor.. get DVD better~~ :p

    ReplyDelete
  7. Maybe I will just get it from the world wide web. haha

    ReplyDelete
  8. not my type of movie. if it is installment type lagi can forget it.
    I am looking forward to conan the babarian,which I read in some review is better than the one played by arnold.

    why do they keep on churning remakes ? have they ran out of scripts?

    ReplyDelete
  9. Ahhh... wht's with the sticking tongue, lol... you pretty enjoy blood scene leh?!;D

    Hrm, not my type of movie, though I like action!=)

    ReplyDelete
  10. if watch on malaysia cinema, all kena potong kao kao sad case sia . . .

    ReplyDelete
  11. Bananaz, that is part I.

    Robinson, right, adrenalin rush....

    Claire, yes the 'theory' is the same..

    Lee, haha, I still like this kinda movies, may be when I am your age in the future, I'll have the same thinking as you.

    ChrisAu, :P

    SK, Daniel, haha DvD or download are good too.

    Johnnie, oh, I heard about that movie but am hesitating wanna watch or not...

    Alice, yea, I pretty enjoy the blood scenes :P

    Kian Fai, correct, lots were being potong already...

    ReplyDelete
  12. Hmm... Not my type of movie. But just watched cars2, and it was better than I've expected. Now waiting for smurfs :)

    ReplyDelete
  13. Yvonne, I also waiting for Smurfs!!

    ReplyDelete
  14. SMurfs is not my cup of tea - whether past or present lol - too "kiddish" (if there's a word for it)

    ReplyDelete
  15. Robinson, I probably will buy the DvD....

    ReplyDelete

Post a Comment

Share your thoughts! (But strictly no advertisements please)

Popular posts from this blog

Hot product, LATOJA (涵曦)!

Latoja (涵曦) is one of the latest slimming/skincare brand which invade Malaysia since last year.
It has technology from Spain and is manufactured in China.

Latoja has 3 products which are:
1. Latoja body slimming cream (王者纤体乳)
2. Latoja compact miniature hyaluronic acid solution (玻尿酸紧致原液)
3. Latoja infant skin serum (婴儿针)

1. Latoja body slimming cream:
- reduce cellulite, burn fats, lighten stretchmarks (even the very terrible ones), helps in post natal body repairing, increase lymphatic detoxification/sweating, improves water retention, reduce wrinkles, whitening and firming. Can be used on tummy, arms, hips and thighs. Suitable for male and female. Safe for breastfeeding mums but not recommended for pregnant women.

- it has ginger extracts so it leaves some warm sensation after application but it's actually very comfortable. Unlike those burning sensation which you find in other slimming cream.

See, it treats beer belly like magic!




Even very serious stretchmarks!
2. Latoja Hwanyu…

2D1N Hatyai trip

I have been to Hatyai many times and I am not bored of it yet, haha!! xD
It's one of my favorite place to go, I mean considering the fact that I can't really travel oversea at the moment (no money and no time).
But traveling to Hatyai is still consider 'oversea' la right? 😆 It's just that we go there by car instead of plane.... Just 2 hours plus to reach kastam, almost like from Taiping to KL.

We had a short getaway to Hatyai last month, it was 2 days after the Songkran festival. We tagged Aden and Toby along so hubby suggested to avoid that festival.

Journey was smooth from Taiping all the way to the kastam, just the queue at the kastam was a bit tiring. We managed to check in early, lucky!

We stayed at Grand Pink hotel, I simply love this hotel because the room is big and clean! Staff service is nice too! Highly recommended, heard it's been refurnished lately. It's located next to Lee Garden Plaza so it's easy to find!
I also love the spacious bathro…

The unwelcomed birthday presents

(Note: Quite a long post, I skipped my afternoon nap to write this so please read everything ya!! xDD)


Past 2 weeks were really exhausting for me.

It all started on 20th April when Aden developed a mild fever, he was tired and sleepy, I let him skipped school for 2 days.

He seldom takes afternoon nap, when he does, it means he is not feeling well :(

The next day, it was Toby's turn😢
Poor boy, his temperature reached 39° and it was on and off~
Then I notice he started to have these cute double eyelids for a few days~ Haha not sure why~
He was feeling really unwell, very lethargic, no appetite and super duper clingy to me!

Then both brothers started to cough badly 😢😢 
So on the 25th, I brought them to the pediatrician again.  He examined both boys and suspected it could be pneumonia and even dengue (because their fever were on and off). Suggested to get admitted right away.
I wasn't sure if that's necessary because I knew once admitted, have to stay for at least 5 days (h…