Thursday, January 10, 2013

关于宝宝walker这回事/The thing about baby walker

Note: For those lucky readers who won the US gift from me, have you receive it? Hope you'll like it~

好,首先我要先说明,以下我所说的一切纯属是我个人的意见,我不想有人因此而攻击我。。。(Eh 会不会是自己想太多?!)你知道啦,每个人(尤其是妈妈们)对walker都有不同的想法。
(Firstly, this is merely my personal opinions about baby walker, I hope there is no one who come attack me due to what I said.)

早在怀孕期间已不打算买walker了,因为朋友们答应会送一个给Aden,当时还没真正去研究walker的好与坏所以就很开心说可以省下一笔 :p 
不过我看我朋友的孩子们都有walker所以我以为是一定要买的(超无知 LOL!)
Anyway 我知道walker是要等宝宝6个月以上才可以给他们玩滴 (还好这妈咪有点基本常识)
(Hubby and I din't plan to buy a baby walker for Aden since the beginning because my gal friends promised to buy one as a present for Aden. Plus, no hurry to buy since baby got to wait til 6 months old to sit on the walker)


在Aden5个月时他老爸就开始为walker动手术了。。(讲到动手术,还好他老爸什么都会,要不然叫我自己拆我看需要1个礼拜才能拆好,哈哈!*blek* 当然这些粗重嘢还是留给男人做啦!)
(Daddy started assemble the walker when Aden is about 5 months old)

5个多月时就给他试坐,想说看看他反应如何。当时脚板还不能完全到地 (Eh他老爸手脚不是很长的meh做么没有遗传到Aden滴?)
刚开始他还满好奇不过慢慢就开始喜欢了(应该是啦)。想说既然他喜欢等多几个礼拜再给他玩,所以当时就给他坐一下子就把walker放在一旁了
(We put him into the walker when he's about 5 mo plus, just to see his reactions. He enjoyed sitting in the walker. However we only let him sit for a while since he was still tip-toeing then)


等到靠近7个月时,脚板已经完全到地,也开始给他玩了。Aden每次坐walker都很开心,因为他自由了!哈哈,没有啦是因为地方够大他可以自己lu来lu去,到处探索搬东西,要几快就几快 (当然我们还是有看住他啦)
他最喜欢dashboard的红绿灯(就是白色布包住的那支东东),每次都拿来咬,因为这红绿灯有漆怕他吃进肚子所以就用布包住咯。
(His feet can reach the floor fully approaching 7mo and we put him into the walker more often. You can tell he really loves the walker because he is free to walk here and there, exploring and mess things up, all on his own speed.)

现在8个多月了更不用讲,会超着声音来找我们。之前驾20km/h,现在可以加速到70km/h了。。哈哈!Dashboard也有很多buttons可以按出music,还有 side mirror,gear,喇叭等等,就做到跟真车一模一样(唉现在的小孩真幸福),差在不用打油罢了,呵呵。。
(By 8mo, he started to look for us by following our voices. He drives faster than before already, LOL! The dashboard has many functions just like a real car, the only difference is that this car doesn't eat petrol, haha xD)

你看他真的很喜欢他的 Mercedes (嫲嫲给的名字)其实妈咪我也很喜欢这walker,颜色和design实在很cool!也不会很复杂~ (讲到好像自己有份玩酱。。。)
(MIL said this is Aden's favorite Mercedes, actually I myself like the walker too! The color and design are cool!)

就连趴着都要来摸摸
(He even wants to touch the walker while crawling)

甚至自己lu去阳台晒太阳。。。
(Also walk to the balcony to sun-bath)


好啦,重点来了 (喂可不可以不要酱啰嗦!)我想大家都知道专家是不鼓励给宝宝坐walker的,反而要给他们多爬动。这样除了可以预防跌倒,也可以激发他们的脑力等等。(就自从我读了这报道之后,我就开始很矛盾了)
无可否认,这walker真的给我省了很多麻烦,因为大多时间都是我自己顾Aden,所以给他坐着walker我就可以做自己的东西(全职妈妈又怎样?全职妈妈也是要吃饭做家务小便拉屎啊!),而他也不会吵。
(Now the debates is that expert don't recommend walkers. Parents should let their babies crawl as much as possible. But I have to admit the walker really saves us some troubles, since I am looking after Aden all by myself (mostly). Hey, a SAHM also needs to eat, pee, poo and do her own things!)

但如果给他趴着玩就不一样了。这只虫是乱乱来的,看到什么都拿来咬/吃。地上难免会有灰尘等等,如果没看着他我会很不放心。就有一次我只离开不到10秒,回来看到他眼睛亮亮的在看着一只不知从哪里挖出来的小壁虎(已经死了N年,身体已经完全干和发黑料)。你说啦,如果没人看着,我哪里放心给他在地上爬!
(But unexpected things might happened if I let him crawl all the times. At this stage, Aden's curiosity makes him put everything he sees into his mouth. Of course dusts and other things are all over the floor, even a dead baby lizard =_= Yes, once I saw a dead baby lizard lying few cm away from Aden, he must have korek it out from somewhere. So it really worries me if no one is watching him crawling.)

那如果放他在床上爬lagi惨!虽说我们的床是直接放地板,不过跟地板也有一定的距离,而且房里其实有两层地板,这小瓜又很喜欢往地板爬下去,而且爬超快的,酱就很容易扑街起 ang moh lao,所以也不是个办法。。(其实Aden已经跌过3次了,妈咪我超自责的 T_T 他也还不懂跌倒是什么,就算跌3次大哭之后,还是要玩,sipek giat!)
(Even if he crawls on bed, it doesn't guarantee his safety. He has fell from our bed 3 times and I was super guilty. He crawls very fast and always wanted to reach the floor, though our bed has no bed frame but still a pain if he fells down, right? And he doesn't understand what is falling yet so even after 3 times, he still wanna play like this =_=)

有图为证。要不是妈咪拉着他,他已经衝下去地板了。。
(If it wasn't mummy's hand, he is already on the floor)


给他坐walker就比较安全了。不过又怕会阻碍到他的学习能力。。=_= 所以你能了解我的矛盾之处吗?
(It'd be much safer if I let him sit and play in the walker, though walker also possess certain level of risks la! But I am still concern of what those expert says.. Hmm perhaps I think too much? Haha, I think it's pretty normal for a first time mum.) 

Anyway,现在我就尽量给他爬和坐着玩啦,真的没办法才给他玩walker一下下(Aden妈咪尽力啦ok?)
(Now, I am trying my best to let him crawl more often and sit and play, will only put him in the walker IF there's no choice.)

偷偷告诉你们其实我原本只是想生这篇来sharing罢了,现在读着又觉得好像在诉苦酱,LOL!希望不会闷到你们啦!:p
(Sounds like I am ranting more than sharing, haha! Hope this doesn't bored you guys~!)

p/s: 好啦,难得今天我牺牲睡眠来个双语贴,本小姐打算等下就去吃cheesecake来慰劳自己一下!(请不要假假好吗?明明就是自己贪吃又怕给人讲~)

70 comments:

  1. This post is really funny and informative. Nice! I like it. I enjoy reading it very much.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I can understand your concerns. I heard about these remarks of walker too when my babies were young.

      Delete
    2. It is only wise to give to baby above 7 months, and not ealier than that.

      Delete
    3. You are right to place him more on the floor, putting him to walker only for a short while. Actually baby's bone structure is still fragile, baby shouldn't be put into walker for too long.

      Delete
    4. Sitting too long in walker will make his backbone tired. Let him has some interval and rest by crawling on the floor.

      Delete
    5. Yep, I did that actually, only put him in the walker when necessary =)

      Thanks for sharing Yan.

      Delete
  2. My BIL just bought a baby walker for my niece...
    it was 2 in 1.. a walker and a rocker..
    Bought it in a warehouse sale...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am sure later aden will start walking very fast..
      will bang here and there..

      Delete
    2. lol baby this time will put everything in the mouth....
      so just becareful..
      My friend told me that his son like to play with big ants and think that he might eat one or two... lol

      Delete
    3. SP, yes a lot of walker also comes in 2 in 1..
      Actually now he also starts to bang the walker here and there =_=
      Big ants? LOL!

      Delete
  3. 你真的很用心写咯,还双语咧~~厉害厉害
    我也觉得很多妈妈对于walker有很多不同的意见~
    好与坏真的很看个人需要啦~
    不过很多小朋友都很喜欢坐walker,因为他们真的可以lu来lu去,很自由~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 嗯,真的是见仁见智咯。。

      Delete
  4. it is cool for me that let baby sit on walker when the baby is able to do so ^.^

    but also let him do some crawling if u free to play with Aden hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. 小朋友很快长大的,我姐的小孩属牛的,跑得快,皮又硬哈哈

      Delete
    2. Yes, I put him in walker and also let him crawl on floor too!

      哈哈,我的龙仔也是皮很硬 =_=

      Delete
  5. 你真的好用心,用双语吔,先给你一个赞!!
    我不敢说 walker 好还是不好,毕竟 walker 真的很方便妈咪的说。。。
    不过 Aden 再大一些你要注意一点,像我姐的儿子就很喜欢从 walker 爬出来,然后跌到头破血流。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈,谢谢你的赞!=]

      对,我也有这个concern,等他大一些就要更注意了!

      Delete
  6. 我明白你的用心,我之前也是在FB无缘无故给一些很有自己一套想法的auntie们婉转的攻击。虽然加拿大banned了walker,是这是危险的玩具,而且很多专家说,让宝宝坐walker会让他们更慢的学习走路。。。。但是,我和老公那时候的想法是,路上有很多交通意外发生,可是加拿大没有banned汽车。。。迟学习走路也不是完全的说法,因为亚洲和其他很多国家依然有让宝宝坐walker,可是宝宝也是会走路。所以最后我们也是让儿子坐walker了,觉得这或许是他们其中一种童年。而且,有了walker,实在是太方便妈咪们了!不用每次都抱他嘻嘻~ 不过还是那句,在宝宝坐walker时,一定要很注意和留意他们的安全,不然在家里发生意外就不好了。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 对hor,有时有些人说话太sarcastic了~

      加拿大 banned walker?我都不知道耶,有那么严重?

      嗯,你们的想法也对!
      对hor!Walker实在很方便我们,因为总不能24小时看着他们嘛~

      Delete
  7. I've got mine, thank you very much. I did send you an email regarding this.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know STP, I published this post before seeing your email =)

      Delete
  8. Walker is not recommended by western experts, but we can't ditch it 100% because it's so helpful in our life during baby crawling stage.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I put both my kids in walker when they were about 7-12 months old. It made my life easier when I need to attend to my stuff.

      Delete
    2. Of course I tried my best to make the house baby-proof and child friendly, watched out for the uneven flooring (bathroom floor is usually lower than other) and remove all dangerous and reachable items from their sight.

      Delete
    3. Just make sure you balance the time for crawling and walker :)

      Delete
    4. Yvonne, yes I agree, cannot ditch it totally!
      I am sure you understand how I feel, hehe, mummy needs to attend to her own stuff...
      Yea, balance is the word =)

      Delete
  9. That's a cute walker. My nephew hates walker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, well if a kid can walk already of course let him walk freely lor~

      Delete
  10. Btw, hayley, you can start teaching Aden to come down from the bed, using his leg and bum bum first.

    When he almost reaching the end of the bed, guide his legs to reach the floor by turning him around (so that he's not using his head) and practice this several times. He'll get the concept and will soon know the right way to come down without injuring himself.

    I trained my son that way when he was around 8 months old and it succeeded. Just sharing :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really? Thanks for sharing Yvonne! <3

      Am starting to train him, hope he gets it!

      Delete
  11. 你太伟大了!竟然po双语!刚开始时我还以为是不同内容的,所以两个都读@@

    坐walker这回事,我个人觉得不要太常坐,每次坐不要太久,高度要适合,其实都还好。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janelle, 哈哈好笑啦你!

      高度是ok料,erm现在就control不要给他坐太久咯。。

      Delete
  12. Why cannot use walker until certain age? hmm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually just depends on individual. Cannot let them sit in walker too long cause their bones are still not strong enough.

      Delete
  13. 默默要求~下次可以继续写双语文吗?XDD

    其实每个父母对有一套自己教育和照顾小孩的方法,自己觉得适合和安全才最重要。我老公也是不太赞成用walker,他有他的看法,当然我们还有时间讨论这事,毕竟丫丫还小。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eugein, 双语啊。。我尽量啦ok!

      对啊,丫丫还小,可以慢慢谈。。

      Delete
  14. walker is a must have. All my kids had used a walker before. Very useful!

    ReplyDelete
  15. Hi Hayley, nice baby walker...now he can have fun go exploring.
    Have a nice day.
    Lee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, can 'walk' here and there~
      Thanks Lee.

      Delete
  16. Aden's so cute. I totally agree with u. Walker is much safer

    ReplyDelete
  17. *我要跟Eugein一样,要求以后都双语可以吗???哈哈!!

    dear,我觉得每个人都有自己照顾小孩的一套。
    我比较我行我素的(欠打xD),我对自己照顾小孩有自己的一套,只要我读过我看过我知道我相信的我是怎么长大的,我就依自己的照顾方式,除非不会什么的就refer经验妈咪,当然自己要好好分析什么应该,什么不应该。(孩子是自己的!)

    Walker这回事,很多人都说其实最好是 8个月过后,因为宝宝8个月过后脚的骨头才真的比较硬。我是很支持越迟给bb walker下的 =)
    其实爬行真的很好,对宝宝的成长发育很好,但是我觉得也很depends case的,最重要的是宝宝会爬行最好。你的Aden会爬对不对,那就ok。因为宝宝爬的时候抬头那里可以刺激不懂什么神经,所以是好的。(但是我也有个朋友的女儿不会爬直接走也很ok,没有什么问题就是了,所以我说很depends to case。 Anyway我很支持宝宝一定要会爬!)
    我的b六个月多开始就学一直爬到七个月很厉害爬后就一直扶东西站起来,自己站起来(都说他跟Aden一样,很giat的>_<),我了解那麻烦,因为白天家婆就是这样很多东西不能做,我晚上也一样(他跌倒过不止三四五六次了!!!太giat了!动作太快了!所以我了解你。) ,加上我的b已经爬一两个月了,现在爬到椅子旁就自己扶着站起来,所以我们打算去买walker了(原本打算等他十个月后才买的)。现在也还没买啦,哈哈。(再看看)
    至少有walker他怎么走都不会撞到自己,比较安全,大家也可以做自己要做的事(总不能24小时看着他吧,哈哈)。当然也是要看着啦。然后walker就算有了也不会长时间给他用咯。(应该是家婆有事要做才会给他,我们的计划啦)

    当然,你要安排多些时间给他下来爬动玩乐(这个一定要),然后注意他在walker内的活动,我觉得其实ok的吧。

    加油加油!
    我们都加油!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我还是那句,双语,我尽量啦~ :p

      其实我也是依照自己的方法,只是说,因为是新手妈咪,有些事就参考和请教别人咯。

      Aden 会爬,还超快的。爬行对他来讲没问题。。不过我觉得坐walker又是另一种乐趣咯。。给他try咯~

      Hmm 你一定了解!我们大人都有自己的东西要做,好像你说的,总不能24小时看着他,所以给他在walker玩真的很方便。

      我也是酱想,balance咯。。爬行和walker都给他做。

      嗯,谢谢妈咪,一起加油~ <3

      Delete
  18. Seeing pictures of your bb makes me wish that i can hug your bb right now, hehe...

    ReplyDelete
  19. i think there are always people talking about the pros and cons of the different way to bring up a baby.. it's more important that you use your own judgement to find something more suitable for your own.. agree??

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha!! dead baby lizard?? OMG, you better watch him closely then, haha.. but Aden seems to be very happy sitting in his walker, as he is more free to wander about..

      Delete
    2. don't ever think that there is something 100% safe for him.. you still need to keep an eye on Aden.. can never 偷懶 when taking care of baby one, haha~~ :p

      Delete
    3. SK, yea, most importantly is to our own ways (of course safety first la!).

      Yea, dead baby lizard!! >.<

      You're right, can never 偷懶~

      Delete
  20. I like the way you write your post, so funny wahaha (I reading the Chinese version only ar). Well understand geh, my kids also ride on their Ferrari till they start walk. But my boy very giat, will climb out from walker. Then we stop let him use the walker. Oh yes my girl walk at 13mths and my boy walk at 11mths+ b4 he turn 1.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, must be careful cause they might crawl out from the walker.

      Delete
  21. 我也要求双语,哈哈。

    我没有小孩,但还是认真读完你的分享。(真的
    然后,我真的没意见。哈哈哈哈!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joyce, 哈哈没关系啦,我明白~

      Delete
  22. I did not let Ethan be on the walker for more than half an hour each time. Because when they are on the walker they jalan terbalik wan. Then when want to teach to walk independently different story lagi. So I just minimize the walker usage lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merryn, lucky, me also don't let Aden sit in the walker for more than 30 mins.

      Delete
  23. I planning to use walker for my girl too
    But she not yet ready...

    ReplyDelete
  24. Aden looks like he's having an awesome time exploring in his walker. Faster than crawling around too:P

    ReplyDelete
  25. Wow starting young to have huge dream about owning Mercedes. Striking yellow color?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha yea, must dream big ma~
      Hmm yellow also not bad!

      Delete

Share your thoughts! (But strictly no advertisements please)