Saturday, July 20, 2013

开箱| Miu Miu Vitello Shine Shopping Bag

我一直以来是完全没打算买缪缪包的,因为说真的我对包包没有很大兴趣(真的啦!),我比较爱买衣服,嘻嘻~
不过悄悄告诉你们,我倒很想拥有一个Dior包!只不过它实在太贵了。。。离我的budget太远了,所以唯有默默的希望老公中马票咯!(别再来这招了啦,听了都闷 xD)

Anyway, 买这个包主要是为了下个月的 trip ,还有就是以后出门可以 sekali 放我和Aden大大小小的东西。出 trip 拿 crossbody 包的确比较方便,肩膀也没那么酸痛。Then 做妈妈的都知道带/抱小孩出门拿 shoulder bag 会不方便,也很危险,所以呢一直很想买个 crossbody bag,只不过都没看到刚的罢了。
这个缪缪包是 shoulder bag 也是 crossbody bag,所以很符合我要的条件。

I always wanted a suitable and good quality crossbody bag, it's good and convenient especially when travelling oversea. Plus, since that I got Aden now, it's also much easier to carry a crossbody bag than the typical shoulder bag, I'd be 'hands-free' to carry him or hold him to walk.

Had been eyeing on this Miu Miu bag few weeks ago, just in time for my trip next month! And since it's our 10th year courtship anniversary next month, I'll treat this as my anniversary gift, haha xD
But don't ask me what I will get for hubs, I have no idea yet, LOL! (Actually we don't buy each other gifts anymore, since N years ago :p)

打开盒子心想怎么布袋的颜色跟我的包那么 match 啊?=)
我每次买包包都会把布袋收着。

主角登场咯!照片的颜色和真实的看起来可能会有点差,不过就是有点粉红色啦。这款式还有黑色不过黑色就太 common 了,所以最后选了这个 ^^
This is the bag! I don't know exactly what color should I name it, but it's slight pink in color.

除了包包本身我最喜欢的就是这个心型吊饰品!
I personally like this heart-shaped accessory the most! I think it makes the bag looks more elegant~

皮质很好很软,而我自己很喜欢那种皮质本身的味道,嗅上瘾了,哈哈!xD
And it's made from very soft and fine leather, with studded handles.

包包很大,长30cm,宽40cm,可以装得下一个 laptop pun.
The bag is big enough to put in a laptop, together with some other stuff, Aden's stuff and mine, for instance :p

里面也有个拉链处

Can carry as a shoulder bag....

可以做 shoulder bag。。

或者 crossbody bag
The long strap is adjustable to be treated as a crossbody bag too!


因为 timing 的关系我就当这个是老公送的‘早来的10周年拍拖纪念日’礼物。 其实真正的日期是下个月中啦不过不管啦,是 saja 要给个名份它罢了 xD

Anyway, 谢谢你老公!Muacks! <3
好,开箱文分享完毕!谢谢捧场!^0^
I love this new bag of mine and can't wait to use it already~

话外题:
这几天在 housekeep 着我的 bloglist,添加新的部落客,删除那些很久没更新或很久没来留言的朋友。如果你发现你的部落地址已被删除,很抱歉。

我个人觉得写部落除了是因为个人喜好之外,也是像交朋友一样,我们希望能遇到真心有诚意的部落朋友,所以才互相交换地址,互相留言。我知道有些可能是很忙所以没来我家 (我不是说那些潜水的),不过我有发现他们还是经常去别人家坐坐留言的。其实我之前还是很乖有时不时去留言的,不过后来发现都没用。。
所以,希望你们别介意,我就是那么直率的人 =)
至于那些经常 support 我的朋友们,为了感谢你们的支持,本小姐即将送些小礼物给你们~

(好嘛,好好的写开箱文嘛好咯干吗要弄到酱生气?:p)


On a side note, I am housekeeping my bloglist these few days, add in new bloggers' URL and delete off those who have been MIA for months, also those who don't come to leave comments for some times. I notice some of them don't come here but did comment at some other people's blogs. Sorry if you found your name and blog being deleted, I just think that blogging is like making friends, we want to be sincere and we hope to meet sincere friends too!
Apologies again, I am a straight forward person like that ;)
And to my regular commenters, stay tuned, I'll organize a giveaway soon! ^^

Happy weekend folks!

Anyway, 祝你们周末愉快咯!  

87 comments:

  1. 你的悄悄话也是我的悄悄话~hahahaha!!!
    话说你不是已经有一个double C了吗?
    那个only D也不会太远了啦~哈哈哈哈~~

    个人也很喜欢这种皮革~
    只不过真的很难照顾啦~(我很粗鲁我承认)

    十周年快乐!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈好,承你贵言吧!^^

      也是啦,不过我都会好好顾的,嘻嘻~

      哦谢谢你!

      Delete
  2. Miu miu...哈哈哈十周年快乐…

    ReplyDelete
  3. Wah when I saw Miu Miu, I had to check out your bag. Super love your bag. :p

    ReplyDelete
  4. The blogging world, I find, is like another way of socializing and meeting new friends online. =)

    Maybe you can buy something that your hubby needs or something that he cherishes but never actually gotten around to buy it? =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, and we want sincere and supportive blogger friends!

      Haha, he got almost everything he needs leh~

      Delete
  5. 我的 target 是小香,你已经拥有了,呵呵~~

    妈妈出门真的crossbody会比较方便,我每次用 neverfull 有少少麻烦~~
    这个miu miu 够大,你可以带很多东西了,嘻嘻~~

    祝十周年快乐!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 嗯,对咯,怎样都是 crossbody 比较好用。

      谢谢!

      Delete
  6. I like crossbody bag too especially when we go on a trip. It's so much convenient and safer too.

    ReplyDelete
  7. aiyoh, today's topic is handbag ah?? hahahaha, i think throughout the post i only know what is a shoulder bag roughly lah, but crossbody bag apa itu ah?? really no idea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. great that you finally got a bag that is so "ngam your heart water" lah, hehehe!! that bag looks nice, MIU MIU is a very nice brand also lah.. and i think that color kind of suits you too.. sweet~~ :)

      Delete
    2. aiyoh, i missed that most important photo!! now i know what is crossbody already, like those messenger sling bag!! hmmmm, that's what i'm using too.. for me either backpack style of sling style lah, definitely not taking shoulder bag~~ :D

      Delete
    3. you have said what i wanted to say in my heart about bloggers!! hahaha, very true, i think it's a very mutual kind of things lah.. only commenting in each others blog then there's interaction and more fun.. being silent readers, we wouldn't know and might think they are not reading anymore..

      Delete
    4. errr, i think i have been very supportive to your blog lah.. just like you also very supportive to mine!! thank you thank you~~ :)

      Delete
    5. Yeah we support SK so much like makan ganja and spam hundreds of comments!!! So we expect same amount from him la!!!!

      Delete
    6. SK, crossbody bag is actually sling bag la!

      Yaya, finally found my 'sam sui' bag, haha!

      Guys take backpack style is better la!

      Yes, totally agree with you, high 5! We exchange links and comments, that's the true thing about blogging right?

      Definitely la! We are supportive enough to each other's blog!

      TM, haha yea! Spamming SK's blog seems to be our daily job right? :p

      Delete
  8. love your crossbody, have been looking for something similar to yours. A holiday again, lucky you.

    ReplyDelete
  9. 又chanel,又miumiu!!aden的daddy好锡你 !! 哈哈!祝你们十周年快乐!

    其实那些没有在你家留言的人,就不要介意吧!你的blog还有好多人留言!aden的mummy还是有好多粉丝啦 ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 嘻嘻,没有啦。。。

      谢谢你的祝福!

      嗯也对啦,我还是有很多部落朋友的!xD

      Delete
  10. 你这里也缪缪了!!好粉嫩的颜色,而且看起来蛮轻盈的。
    当妈妈后,我也首选带crossbody的包包出门,最近居然想物色背包,奈何好看又时尚的款式实在不多。
    祝你俩10周快乐~10全10美噢!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 对,我喜欢这个粉色。
      背包也不错,也比较方便!

      哈哈谢谢索妈~

      Delete
  11. 欣赏你的坦率!
    我没有去在意有没有人留言。
    我觉得写到有共鸣人家才会留言吧〜
    但是我会很感激那些每次留言鼓励我和我分享的朋友。

    名牌包烧不到我!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 其实我之前也没留意的,是近来做housekeeping时才发现的。

      哦那也很好,省钱!:p

      Delete
  12. Wah! Wah! This aunty so Glam to carry Miu Miu brand. It is sooooo cantek nia! The bag is class and you can golek now. LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. I actually Like Miu Miu fashion as they are also from Prada which is so high fashion in Milan. Nice and chic!

      Delete
    2. Talking about bloggers in my list, I also have same thoughts like you. I deleted many names every few months. Fate changes every seconds, so bloggers also change everyday. Very good example is that Simple Person! I deleted him besides scolding him left right! Muahahahaha.... He still watsaps me!

      Delete
    3. Thank you so much for blogging in English when Chinese is your more preferred language! Very appreciated!

      Delete
    4. Wei what aunty la! At least called me pretty aunty ma! xD

      Yes, both Miu Miu and Prada are under the same company.

      Yes I agree, so I housekeep my bloglist every now and then. That SP! I also wanna delete him off already la!! LOL!

      Haha no worries, I am flexible to blog in English or Chinese~

      Delete
    5. Alright now baru tahu Miu Miu same company as Prada. tQ

      Delete
  13. Lucky i still inside your bloglist phew!

    ReplyDelete
  14. Lucky i still inside your bloglist phew!

    ReplyDelete
  15. Nice bag! Where are you going next month? Sibu?

    Hmmm...let me see if I'm still on your list....

    ReplyDelete
    Replies
    1. abang arthur, why always ask people go Sibu geh but nvr invite ur neighbour pun ? me always go back KK lah, if free i sun pin go visit you ya..hehehe

      Delete
    2. Nope, not Sibu, sorry~

      STP, of course you are still in my list! Hehe~

      Delete
  16. 你的miu miu来了〜〜
    这个很适合做妈妈包,够大!
    你老公真舍得hor..hayley很幸福哦!
    祝你们10周年快乐!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 嘻嘻你也很幸福啊!

      谢谢你~

      Delete
  17. Lovely colour. I like this kind of dusty nude pink too, not too girlish yet with a feminine touch.

    Happy Anniversary.

    ReplyDelete
  18. Yes, lovely colour... Happy Anniversary to you in advance!! Can start using the bag when you go out for somewhere special on the special day!

    ReplyDelete
  19. my 1st time here :)
    十周年快乐哦!
    miumiu还没在我的list里头,希望我的十周年也有一个miumiu。哈哈~
    目前还是比较喜欢Prada,不知道什么时候才可以下决定买!
    * 我喜欢你这粉色系列的包包!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 好,我祝你愿望成真!

      谢谢你的祝福哦!

      Delete
  20. 我喜欢这个包包的颜色,只是会难照顾吗?还有那个love的型钥匙圈很精致!
    其实我也没想过买miu miu,因为我也不太懂包包!哈哈!
    这个包看起来真的很大,我个人是比较不喜欢大包包,只是可能我还没有孩子吧,以后我可能就会爱上了。
    give me five,我也觉得旅游最好拿crossbag,因为很方便,而且比较不担心被抢。
    btw,你又要去哪里旅游哦?爽咯!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 不会很难啦,嘻嘻,我也很喜欢那个心型吊式品~
      哦,其实大包包也有好处啦,现在带孩子出门可以一次过放东西,呵呵~

      对,去旅游拿 crossbody 最方便!
      哦,这次去欧洲的其中一个地方 ;)

      Delete
  21. Maybe u should start buying gift for your hubby. Hahah!

    ReplyDelete
  22. oh, oh...luckily today i forced myself to start bloghopping again..been very busy lately oh with work..

    always see people buy coach, gucci, guess , but seldom see people said buy MIu Miu( i know this brand is expensive one)..meaning ur taste really 'tuk yat mou yi'...i like...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.

      Erm, yes seldom heard of Miu Miu right? ;)

      Delete
  23. 我现在多数都用着crossbody..比较方便安全。。
    不过这咖颜色对我来说很难照顾。。因为我每次都随便放。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哦,那会比较难顾咯,对我来说还ok~

      Delete
  24. I always find crossbody bag too. I saw one Miu miu latest one and it is a crossbody and a shoulder bag too... But the with price quoted RM4500. It is so reasonable but I decided to move a step backward. Hehehe...too pricey eh! Next time then...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hayley Happy 10th Anniversary to you and to your lovely hubby.

      Delete
    2. Wah another sponsored trip next mth? Looking forward where is it this time?...

      Delete
    3. Giveaway session again? but be related to ur trip then... I shall wait and see

      Delete
    4. Haha you sure can afford it la! ^^

      Thanks for the wishes!

      It's Europe this time, hehe~

      Ya, stay tuned, and good luck!

      Delete
  25. 你就好咯!又有礼物收料!你到底收了多少包包礼物了!!羡慕到~~~~~~
    哈哈!幸福哦~~~^^
    我也很爱2 way包(3way 4 way更好xDDD ==> 妈妈心态)

    做了妈妈,crossbody包真的很适合我们,尤其现在宝宝们会走路要追着他们走更需要!

    包包很大!!但是我不会把宝宝的东西都放进我的包包,很重的话很辛苦。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 嘻嘻不用羡慕啦,你也很幸福啊!!

      哈哈对,有多多way的更棒!

      哦我有考虑到这点,如果太重就叫老公拿,xD

      Delete
  26. Very nice bag! *Envy*
    Happy traveling!

    ReplyDelete
  27. Nice bag....but becareful when carrying the handbags when walking in the street.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nowadays, i dare not carry handbags when going out especially night time. But I can understand, with Aden, u will need to carry lots of things when u brings him out.

      Delete
    2. Thanks!

      Yep, am very cautious when carrying bags.

      Delete
  28. 我喜欢用crossbody bag,我觉得很方便,哈哈~
    反而我长那么大,我都很少用shoulder bag~
    我比较喜欢读部落~ XD 可能我不懂得如何用文字表达~
    十周年快乐~ ^____^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 对,crossbody bag 的确比较方便。

      谢谢你!

      Delete
  29. That bag is sooooooo beautiful! You made a wise choice!!!

    ReplyDelete
  30. 本来是被包包吸引来留言的,可是读到最后忽然变紧张,赶快去check下我还在list里面没有@@

    这包真的很大喔!一开始看照片不觉得怎样,当你拿来被在肩上时就觉得了

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈,你真的很少来留言啦!

      对,真的很大,哈哈!

      Delete
  31. 哇哈哈哈哈!!包包我没有研究~~!

    期待你的游记噢~~~也顺便祝你旅途愉快!~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈,游记没那么快啦!!

      不过谢谢你!

      Delete
  32. Happy anniversary girl!

    Housekeeping is a good idea. I think my list is almost 120...hard to keep track:P

    ReplyDelete
  33. Happy Anniversary!! Nice handbag. I like it too because it big and can put a lot of things in it!!

    ReplyDelete
  34. This Miu Miu is indeed sweet on you, your husband is so sweet for buying you this.

    ReplyDelete

Share your thoughts! (But strictly no advertisements please)