Thursday, July 10, 2014

Aden boy: 26 months old

Or in a more direct way, he is 2 year 2 months now.
Of course, he is still in Terrible Two stage and is driving his poor mummy up the wall every single day! Seriously I think my temper is getting worse these days! This boy is really testing my patience!! >=(

Ok, anyway, despite the naughtiness, he still has his angel side, according to my parents.... Like when he's posing for selfie............

大家有没有想念Aden的成长记啊?影像中好像很久没好好记录他的成长记了。。好吧,今天就来个简单的progress report ;)
到今天为止Aden是两岁两个月3天大了。呵呵~ 快要送他上学校咯!不过又担心他会不习惯,又怕他会带给老师麻烦等等。。。哎,还是那句,做妈妈的永远就是担心不完,也很矛盾!

这瓜每天还是给我很多麻烦很头痛,说真的我发现我的脾气越来越差了!糟糕!:(

不过他也是有可爱的时候啦!就像。。。。。

1. He did it so effortlessly, compared to me! I once used to think I am good in talking selfie but now I have to raise white flag, Aden wins =_=
Aden自拍技术越来越好了,分分钟可以超越他老妈,哈哈!看他咬手指咬到多自然!


2. But there're times he fails in selfie too, haha! This is consider good enough, sometimes he even gives me 50 over nonsense photos!
不过他也有失败的时候,很多次就拿手机乱拍!你看到的这个算很好很给脸我了,有时是乱拍到五六十张啊!!


3. Lately, he loves showing his belly and 'kuku bird' like this, in a very lansi way, especially when he's bottomless. I hope he won't do this when he grows up, else his mummy and daddy will get complains, LOL!
最近很喜欢秀他的大肚腩和‘小弟弟’,尤其是没穿裤的时候,。为了不想吓到大家所以我还是不post出来,呵呵~
希望他这个pattern只是暂时性啦,长大后千万别再这样做,要不然爸爸妈妈有排烦!xD


4. That's Aden sayang-ing his cousin sister. I know she looks terrified here but she was just crying to be carried, not because she was scared of Aden, haha!
By the way, I guess Aden is slowing adapting to have his first cousin sister in the house. He will now sayang and kiss his mei mei, compared to the beginning when he'd tried to hit her!! But he is still jealous when he sees any of us carry the baby, so now I have to wait til Aden is not around/sleeping in order to carry the baby, hehehe! Cannot imagine how things will be when I have my second child.... >.<
前两个礼拜Aden就多了个堂妹!(我升级做3婶了,哈哈!)起初还不是很习惯也接受不到吧,毕竟一路以来在家都是他做霸王,现在开始地位不一样了,所以一开始还会要打堂妹!!:0
后来慢慢告诉他,也教他怎样sayang妹妹,现在开始就ok了,叫他摸摸妹妹他会了,叫他kiss kiss妹妹他也不抗拒了!希望这情况会维持下去啦!
不过有时看到我们抱妹妹还是会不喜欢,所以我都等他不在/睡着了才偷偷去抱妹妹,嘻嘻!新生儿真的好乖好好玩哦!而且我好喜欢她的味道~~ 突然好想念Aden小的时候~ :p


5. He loves iPhone/iPad and is so addicted to it! I know it's bad for him but sometimes they are really a good replacement for me, as I can have few minutes to do my own things. Just in case you din't know, this boy is like a super UHU glue to me, I wonder how we all going to be when hubby and I go for our holidays later.....
He wants just me to carry him most of the time, mind you he's already 14kg and the weight is killing my arms! When we go for grocery shopping, he wants just me to push the trolley, haih.... Such a clingy boy!!
最近超喜欢玩iPad, 一直会吵'pad pad', 我知道不应该给他玩太多不过有时候iPad真的是很有帮助!让他玩几分钟我可以做很多事情!因为他实在太粘我了!!就连抱抱也只要我(他现在都14kg了,你可以想象抱着他有多重),去Tesco做trolley也只要我推, 睡醒就找妈咪!很多人说宝宝粘妈咪是正常的不过目前的我是觉得好烦,喘不过气啊!而且也是个跟屁虫,走到哪跟到哪~


6. He is still that daring like always, entertain us with his stunt shows, and giving us heart attacks. Elderly used to say let him fall once and he'll remember forever, well, I keep my fingers crossed.....
By the way, Aden still tends to throw things, especially from upstair to downstair, or when he doesn't get the things he want. I tell ya this boy sure has bad temper like his dad! *headache-ing*
这孩子真是天天给我‘惊喜’,什么都不怕(除了看医生和剪头发之外),锅锅新鲜锅锅金!心血如果少点真的会晕倒~
Aden脾气也是越来越坏,只要不爽就会乱丢东西,乱打人,乱吐水!教过很多次了还是一样!为什么我会有个那么坏的孩子啊?!据说我和老公小时候都没那么坏呢~那么他到底遗传到谁啊?


7. It's dress up time! Loves wearing our clothes, and here he's wearing his daddy's pants, and is very excited about that..... By the way, potty training is still not 100% succeeded, sob sob T_T
还是很喜欢穿我们的衣服,而且穿的不想脱那种。

As for vocabs, he can understand more words now but as for speaking, he can't really speak a complete sentence yet. Intended to send him to montessori school nearby, soon. But at the same time, I am worried whether he'll be ok or not. Well, that's parenthood I guess, always confusing... :p


55 comments:

  1. Typo? Should be two yrs two mths la.. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow he's 14kg.. Very heavy wor.. Kz is 3 and he's just barely 11kg... Sigh..

      Delete
    2. Yes, typo, paiseh paiseh.. Thanks for reminding!

      Oh really!!

      Delete
  2. I loves the no. 3 picture, Aden very lively, hehe...

    ReplyDelete
  3. Hahahahaha!!! So funny, your boy. Watch out, later belly like Uncle STP, then he knows. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, like that will be terrible already, must really control him! xD

      Delete
  4. Were you bad temper during pregnancy? It might "get" from there though, hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. I mean HE, not "it". Sorry for the typo!

      Delete
    2. LOL! It's ok.

      Erm, a bit la but not always...

      Delete
  5. 14kg. You must be super strong to still carry him around. Good that you took time to do this update. He is so cute now with his antics but can also see you are both happy with him but frustrated with his antics.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's why I have giant arms now, all thanks to him =_=

      Indeed, don't know wanna laugh or cry with him these days...

      Delete
  6. Terrible Two, well still 10 more months to go only lah.. and then probably Aden will turn into Terribly Three next year?? haha.. be optimistic lah, maybe this Terribly means terribly good boy, terribly adorable, terribly cute, terribly smart and terribly 惹人喜愛 lor.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. #1 & #2.. wah, really very professional in selfie!! haha, biting the fingers woh, so sexy meh?? and wow, so his hobby now is to take your phone to take selfie of himself?? but a lot of NG 鏡頭 woh.. so what is the success rate?? i thot the previous post was quite good, got a lot of cute ones..

      Delete
    2. #3.. aiyoyo, how come so "exhibitionist" and liberal thinking?? wanna show his tummy and also kukubird??!! hmmm, sure must not let him do this lah.. hahahaha!! must tell him he has only got one tummy and one kukubird for the rest of his life, so he must be good to them!!

      #4.. oh, good!!! looks like 大個仔 already and started to know how to sayang his 妹妹 orh.. good good, i am sure Aden will grow up to be a good brother.. and you mentioned "when I have my second child"... hmmmmm???

      Delete
    3. #5.. nowadays we cannot deny and cannot give up with all these gadgets already lah i think.. time is different now and these gadgets are slowly become part of our life, so, probably don't have to feel bad with that lor.. think about how to make him not to let you carry a 14kg weight all the time better lah~~ :D

      #6.. wah!! this boy is really daring and bold!! 初生牛犢不怕虎!! but the elderly are actually right lah, you cannot prevent all the things also, so just let it be naturally lah..

      Delete
    4. #7.. haha!! that was your hubby's short pants.. duh, at first i thought Aden was wearing your skirt lah.. hehe, looks like he can't wait to grow up huh?? :p

      errr, it's about age to go to Montessori or nursery or day-care or whatever you call it already huh?? i think it's good also, let him have the chance to mingle with other kids and then learn to survive in the society.. anyhow, there is always a day he will have to go to school and you have to try to make this UHU become normal gum already :p

      Delete
    5. Huh, Terrible Two is already 难挨 some more got Terrible Three?? Pengsan!

      Haha, so many terribly... Ok la, 承你贵言。。

      That's why I am headache lo, I hope this is a phase and will be over soon!

      Haha, ya la, don't know how things gonna be when I have my second baby next time~

      But I do feel guilty by letting him play so much iPad.. Bad for the eyes leh!

      LOL! Of course not my skirt la! :p

      Yes, it's about the age already, but I still feel a bit worried and to be honest, 不舍得, haha!

      Delete
  7. I enjoyed this post very much! Aden is so cute but please ah, tell him don't show kkb in public hah..hah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks there!
      Ok, I will sure educate him that...

      Delete
  8. I remember my wife gynae said the more active a kid , the more Pandai he is.

    ReplyDelete
  9. first photo...his hair a bit red...you color his hair or is it lighthing?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, sharp eyes! That's his Christmas headband, xD

      Delete
  10. awww he is so cute! My son is 28 month this month and is still having a bit of terrible twos - it gets better day by day!! So hang in there mama. I just started potty training too :)

    Jen at www.JensLifestyle.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea, what to do, just have to hang in there!

      Delete
  11. Dont worry too much. My boy also very slow in talking. He only know how to talk when he is around 3. And now almost 5, he loves to talk and we cannot ask him to stop talking.

    I think it is the boy thing. They pick up slow. Just keep talking to him. ;)

    ReplyDelete
  12. Aden still cute as always ;)
    Love his round tummy.
    My girl also very addicted to phone >.< But like u mention, this is the moment I can free abit.
    Guess u can plan for 2nd child, Aden should be ready!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Your girl is also very cute! She is getting prettier!

      Erm, but I am not ready la! Haha, how about you?

      Delete
  13. Aden很厉害拍照哈哈!!拿妈妈的电话拍很多哈哈!
    自拍功力也不浅!他们都是学妈妈的哈哈!
    露肚腩我儿子之前也爱,他是因为看了有首歌曲里卡通人物拉衣服起来跳舞所以就学着。露bird bird就>_<这个真的需要慢慢灌输他不好呀,我很担心儿子伤害自己的bird bird,每次都会对他说不要乱乱去弄burung,他们会知道的。
    我的不知道产后还是明年要送去安亲班了,你的现在我觉得还好,至少你可以自己教他一整天,我没有办法自己教他一整天所以需要计划了~

    Aden很粘你,我儿子很看情况所以目前还好哈哈!14kg了还真的会很辛苦~
    乱打人的那点你可以每天对他说,我总觉得小孩子会听话的,慢慢讲他们会了解的。加油~
    就像我佟b有时很懒惰走路要爹地抱坚持不要自己走,我们会说你如果每次不要自己走路那妈咪爹地kaikai就不带你出门,要自己走路才可以跟我们一起出门,讲讲下他就会要求自己下来走路的。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哈哈,对,都是学妈妈的,不会学爸爸的,嘻嘻~
      我也有告诉Aden不可以乱弄bird bird,不过有时也是不听!
      不过有时面对他一整天会很闷很mang zang! :p

      我有啊!!每天都重复的叫他不可乱丢乱打人,讲到我口水都干了!
      我也有告诉他不可以一直要抱,要自己走鞋子才会有灯(买了双Crocs有灯的鞋子给他),不过他还是要我抱!!气死!我这个孩子很固执!!

      Delete
  14. what a beautiful boy Aden is!!! :D :D :D

    ReplyDelete
  15. anyway, he's so cute when he smiles..

    ReplyDelete
  16. You have a baby in the house. That is good training for Aden to prepare to get a sibling. Hehe.

    ReplyDelete
  17. sometime i do wish to have my own family one day~

    ReplyDelete
    Replies
    1. You said that before, you'll la!

      Delete
  18. 我也觉得我家的脾气越来越坏了!
    一直丢东西,不然就打我!
    头痛啊,我发现教育比较难一点。希望自己脾气好一点啊

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你也是啊?唉哟,现在的孩子真的不简单ho?

      惟有祝福大家好运,加油~

      Delete
  19. 2+ is hard to control 3+ even worse.. i mean for my nephew and niece. I almost wanted to cry dealing with them back then.. hahaha.. glad that they're now more understanding though at times they still drive me crazy.. hahaha.. but kids are kids.. so just enjoy the process ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, well thanks for the comment but I do believe dealing with own kids and nephew/niece is so much different!!

      Delete
  20. He is growing and learning fast but still as adorable. hehe...
    Happy weekend!

    ReplyDelete
  21. Ayden is helping you indirectly, Hayley.. that is why you are slim and slender... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, I think I should think like this la hor? :p

      Delete
  22. lol..我喜欢你们俩的合照

    ReplyDelete
  23. 我也了解现在的小孩比较难教,不过我相信你会有耐心的!
    喜欢穿你们的衣服,哈哈,人小鬼大阿!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哎,耐心?我还真的希望我有!xD

      嗯,人小鬼大!

      Delete
  24. So gungho on those boxes...I reckon he is just a cheeky boy. Hehehe

    ReplyDelete

Share your thoughts! (But strictly no advertisements please)