Skip to main content

So hot!


Weather is so hot and stuffy at Taiping these few days, so scorching hot that I feel I discover that I get sunburn through the car window!!

I realize that Taiping's weather is kinda crazy, when it rains, it rains everyday, but when it's hot, it's hot everyday! Can easily tell by looking at the water level at lake garden =_="

Was Google-ing something and I found out there's something called the heat jokes:
1. Which is faster, heat or cold?
Heat, because you can catch a cold!

2. How do you make holy water?
Boil the hell out of it!

3. What are the 2 seasons in Arizona?
Hot, and hotter.

So hot even Aden prefers to sleep on the floor!!

Anyway, this kinda weather makes me really sleepy and don't feel like doing anything... I might just rest now :p

Wishing you guys a great weekend!

Comments

  1. yes, back to the hot water these few days huh?? hahaha, i think not only Taiping lah, KL also like that.. if hot, then everyday hot.. if rain, then everyday rain.. errr, make sense lah, because that's what we call the hot season and the rain season mah.. right??

    ReplyDelete
    Replies
    1. and the hot weather makes me worry.. i am worry we will again have water rationing like in March and April lor!! KNNCCB (ala Twilight Man).. it was just couple of months ago only, and don't tell me it's going to happen again!!

      Delete
    2. haha, i like the 3rd joke.. next time if there is any foreigners who ask about our seasons in Malaysia.. i will also tell them the same answer.. last time will just say hot and rain, now better tell then hot and hotter!! haha~~ :D

      Delete
    3. yalor, the floor is so much cooler to sleep on than on the bed.. sometimes if i cannot tahan, i will also sleep on the floor, until slightly cool down, then baru go back to sleep on bed..

      haha!! you have ample time to rest lah.. have a great day and a wonderful weekend to you to!! :)

      Delete
    4. There was alreadu a mention in this morning news in the radio about the possibility of water rationing. Adui...

      Delete
    5. But Taiping punya hot is really hot and stuffy one! Unlike KL, I know it, cause I have just been to KL recently.

      Water rationing, I heard it's here already lo right? Few areas at KL affected liao, really KNNCCB!!

      If I can afford to sleep on the floor I'll sure do, save air cond, haha! But it's too cooling la!

      Delete
  2. Stay healthy during this hot season and remember to hydrate well.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You too, as you always go running outside...

      Delete
  3. Wishing you and your family a good weekend too! Yes it is very hot here in kl too. Aden is so cute sleeping on the floor.

    ReplyDelete
  4. Too cold for little Aden to sleep on the tiled floor! Have a thin mattress or a mat laid beneath him.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, I know, he din't really sleep on the floor anyway...

      Delete
  5. It's very hot here in SG too. I am melting.... LOL

    ReplyDelete
  6. Here too! Aircon in the house on all day and really do not feel like going out. Poor Aden. They say this hot and dry spell will go on for months. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep, air cond is something we cannot live without lately...

      Delete
  7. Yeah .... and the worse thing is my company y air cond super cold. Two extremes and end up lots of people sick.

    ReplyDelete
  8. At least your Aden still fully clothes. Mine all topless dy at home...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, if topless scare too cooling pula!

      Delete
  9. It also hot here in London. I heard that its the warmest summer this year.

    ReplyDelete
  10. Same here.. Living room aircond out of gas.. The aircond guy cab only come next week.. Damn!!

    ReplyDelete
  11. Yah, so hot outside, prefect stay indoor, stay in the air con room, hehe!!! =]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalo, so this month punya electricity bill sure very expensive.....

      Delete
  12. It's very scorching hot out there. Even under air con, I "sweated" at times. How not to be sick?

    ReplyDelete
  13. yes, the weather is super hot these days..

    ReplyDelete
  14. Weather is indeed crazy lately!! I dread that schools are reopen tomorrow. Driving under the hot sun!! Sigh.

    ReplyDelete
  15. I just went genting, genting is very cooling

    ReplyDelete
    Replies
    1. Must have some cool air from Genting here!

      Delete
  16. yeah, it is so hot nowadays, wishing you a happy weekends too~

    ReplyDelete
  17. yea wo...super hot over here too. my plants all dying liao

    ReplyDelete
  18. Hmmm...i pray water rationing will not be implemented soon.

    ReplyDelete
  19. sounds like the two seasons in Arizona are the same here in Malaysia! lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I went to Arizona once in Summer and it was baking hot like almost 50 degrees!!!

      Delete
    2. Cannot imagine how it feels, 50 degrees?

      Delete
  20. Every night I have to take cold shower before sleeping in my air con room with ceiling fan blowing. It is so scary la that Nino's heatwaves which is also affecting certain feng shui & fanning tempers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me too, must go bath at least 3 times a day!!

      Delete
  21. It was quite bad in KL too that I resorted to lying on the floor with the aircon blasting away.

    ReplyDelete

Post a Comment

Share your thoughts! (But strictly no advertisements please)

Popular posts from this blog

近期所用的美容产品分享篇

*还没参加抽奖游戏的朋友们,快快按这里吧~ 到今晚10点罢了哦!* (For those who have not participate in the Bangkok giveaway, click HERE before 10pm today!* *帮我的家换了形象,还好吧?^^ *
好久好久没来篇像样的华语post咯! 今天就算牺牲美容觉也得呕出一篇来回馈我亲爱的读者朋友们,我知道有时看太多鸡肠对眼睛不好 xDD 怎样,我抵錫吗?:p
Hmm 近期有用了些我觉得很不错的美容产品想和大家分享分享。
1. Tosowoong pore brush 这是我美容师介绍的,来自韩国的电动洗脸仪。据说是韩国最好卖的电动洗脸仪。用的是0.045mm的nano钎维细毛,最大功能就是能彻底的深入毛孔而清洁毛孔里的污垢,同时也不会令毛孔粗大,效果比平时我们用手洗来的更干净。因为用的是很软的细毛所以可以每天使用,也不会造成什么皮肤敏感等问题。 基本上它的操作方法就好像电动牙刷一样,先将细毛弄湿然后挤上洗面乳,on一on,就可以轻轻的往脸上洗。
上回从曼谷回来脸上突然起了好多粉刺油粒,而且还是会痒的那种,应该是那边的水和空气肮脏,加上喝不够水,又不够睡,搞到毛孔诸塞阿!刚好美容师介绍了这个 pore brush,用了几天后,真的有觉得皮肤比较干净亮丽!不过我并没有每天用啦!有时赶时间的时候,用手洗会比较快 xD 想要更了解Tosowoong pore brush的朋友,可以按这里
满意度:8/10
每次用完后把细毛稍微清洗,然后放在附送的stand上,自然风干就可以了
电动棒也可以’振出’很多泡沫~
这些细毛也不会集水,所以很快就会吹干了
里面用的是一个AAA电池。基本上只要把盖锁紧,整个洗脸棒浸在水里也没问题。 售卖价格:RM 170

2。那天去索取了一包7天装的 Clarins double serum sample,用了一次后立刻爱上它了!!我一直以来对Clarins的产品都有好评。这个也不例外! 它是以油和水所制成的,里面共有20种植物精华,主要功能是抗老,减少皱纹,缩小毛孔,紧实肌肤,让肌肤有弹性。 我一直相信抗老必须从早做起所以在还未迈入‘3张’就必须打好基础,呵呵~

包装里有两种精华分别是水性的和油性的。把两种精华混合在一起,轻轻往脸上压和拍打就可以了,不需要刻意…

BFF trip to Bangkok 2013: The food post

Bangkok is not only a heaven for the men shopping but also food! I've actually Google and blog hopping beforehand to see what's worth to eat at Bangkok, can only chose the most popular ones as we were there for only 4 days 3 nights, a very rush trip.
I've filtered out those food we ate during the trip which I think worth mentioning.
@ Food court, Platinum Mall Green curry chicken rice
Beef noodles
Fruit crepe
The food court is so big here in Platinum Mall, hundreds of tables are provided but almost all are occupied.

Dessert @ Swensen, Platinum Mall

(pale looking face, first day after touching down) Swensen is not in my itinerary, we decided to go here instead of Mr Jones Orphanage at Siam Center cause of the location. Siam Center is further away from where we stay, but Platinum Mall is just about 10 minutes walk from the hotel. End up, no regrets! Much cheaper and yummier compared to Malaysia.

T&K seafood, Chinatown  (It's easier to get here by metered cab)





By far…

2D1N Hatyai trip

I have been to Hatyai many times and I am not bored of it yet, haha!! xD
It's one of my favorite place to go, I mean considering the fact that I can't really travel oversea at the moment (no money and no time).
But traveling to Hatyai is still consider 'oversea' la right? 😆 It's just that we go there by car instead of plane.... Just 2 hours plus to reach kastam, almost like from Taiping to KL.

We had a short getaway to Hatyai last month, it was 2 days after the Songkran festival. We tagged Aden and Toby along so hubby suggested to avoid that festival.

Journey was smooth from Taiping all the way to the kastam, just the queue at the kastam was a bit tiring. We managed to check in early, lucky!

We stayed at Grand Pink hotel, I simply love this hotel because the room is big and clean! Staff service is nice too! Highly recommended, heard it's been refurnished lately. It's located next to Lee Garden Plaza so it's easy to find!
I also love the spacious bathro…